Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Philips väljer Ogilvy

Publicerad: 14 December 2011, 08:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:38

UPPDATERAD. Philips har i en global upphandling valt att jobba med Ogilvy. Därmed tappar DDB uppdraget.


Ämnen i artikeln:

PhilipsDDBOgilvyIngoCarat

Philips har samtidigt sett över sin mediebyrå. Där gick den tidigare partnern Carat segrande ur pitchen.

De nya avtalen gäller från 1 januari 2012.

I Sverige har Philips jobbat med DDB London, som nu alltså förlorar uppdraget.

Det är osäkert om det blir den tidigare Ogilvybyrån Ingo som får avtalet på den svenska marknaden.

– Jag har inte den detaljinformationen, säger Pia Lindhe, kommunikationschef på Philips.

Rättelse: I en tidigare version av artikeln stod det att Philips jobbade med DDB Stockholm i Sverige. Det stämmer inte. Rätt är att Philips i Sverige anlitade DDB London.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

PhilipsDDBOgilvyIngoCarat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.