Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Philips TV till Bizkit Wisely

Publicerad: 20 Februari 2013, 07:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:55

UPPDATERAD. Mediebyrån Bizkit Wisely vinner efter en pitch det nordiska uppdraget för Philips TV.


Ämnen i artikeln:

PhilipsWiselyBizkit

Uppdraget ska styras och koordineras från Stockholm, men sedan anpassas lokalt av Bizkits samarbetspartners. I Norge jobbar Bizkit med Red Media, i Danmark med MPG och i Finland med Mediatoimisto Voitto.

– Det här är jätteroligt, det är ett starkt varumärke som vi får förmånen att kommunicera i Norden. Det visar också att vårt nordiska nätverk är stabilt och fungerande, säger Johan Eidmann, vd på Bizkit, som tidigare har jobbat ihop med Philip TV:s marknadsdirektör Joakim Örnstig under hans tid på Plantagen.

Philips TV har stått utan mediebyrå under hela 2012. Detta sedan divisionen avknoppats från affärsområdet Consumer Lifestyle, som tv tidigare låg under.

– Nu har vi inventerat våra behov och i vår analys kommit fram till att vi framför allt behöver stärka vår online-närvaro. Bizkit har en väldigt stark online-del i Wisely och de förstod vad vi behövde göra och kom med de bästa rekommendationerna om hur vi ska gå tillväga, säger Joakim Örnstig, nordisk marknadsdirektör för Philips TV.

Han vill dock inte avslöja vilka, eller hur många, byråer som var med i pitchen, men säger att det var ”flera”.

Bizkit Wiselys första uppdrag blir en kampanj för en helt ny tv, som Joakim Örnstig beskriver som ett objekt för de som inte vill ha en tv.

– Vi tycker att vi har snygga produkter, men om man tittar i inredningstidningar så syns aldrig tv-apparaterna. Utifrån funderingen kring varför man inte vill visa upp sin tv satte vi igång arbetet med den nya produkten.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

PhilipsWiselyBizkit

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev