Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

PHD tar hem årets Grand Prix

PHD och Försvarsmaktens "Rekryteringskampanjen" vinner det finaste priset för "Årets Kampanj" i Stockholm Media Awards.


Publicerad 2014-05-08 12:02
Uppdaterad 2015-12-06 12:38

Ämnen i artikeln:

Stockholm Media Award

Dela artikeln:

Motiveringen till priset lyder:

"Det begåvade insiktsarbetet, nytänkande konceptet och storslagna resultatet är både en träffsäker och överraskande medielösning. Juryn är försvarslös och besegrad av denna mediala offensiv."

Guldet går till Scream och Ingo för arbetet med Lidls kampanj "Dill", och silvermedaljen delas ut till OMD och DDB för deras kampanj för McDonalds Big Mac.

De utsåg vinnarna:

Juryordförande:

Annica Axelsson, Strålfors

Övriga jurymedlemmar:

Fredrik Lundgren, HowCom Evolution

Anette Andersson, IUM

Daniel Collin, MEC

Cecilia Strandell, Pernod Ricard

Roland Bägén, Hundyai

Lotta Kubu, Opticom Incite

Ebba Burenius, Ottoboni

Jens Pamp, Rewir

Pär Ullrich

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.