Peugeot lämnar MEC för IUM

Peugeot väljer IUM som ny mediebyrå i Sverige och Danmark.

Upphandlingen har pågått i november och december. Nu står det klart att Interdan – som säljer Peugeot i Sverige och Danmark, samt Mitsubishi i Danmark – har valt IUM till ny mediebyrå.

Därmed tappar MEC Peugeot i Sverige och Carat i Danmark. Samtidigt tappar Vizeum uppdraget för Mitsubishi i Danmark.

– Ett stort och väldigt spännande uppdrag som vi nu redan har rivstartat i både Sverige och Danmark, vi är jättestolta över att ha fått förtroendet och är redan igång med arbetet, säger Urban Hildning, vd på IUM.

Ansvarig för upphandlingen är Torben Rønler, CMO för Peugeot Sverige och Danmark.

Som Dagens Media tidigare har berättat vann IUM nyligen även Bosch Siemens som ny kund i Norden.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

Publicerad 2014-12-17 13.45Uppdaterad 2015-12-06 12.18

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: