Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Personalen flyr Wonderbrand

Publicerad: 3 September 2013, 12:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:36

Flera medarbetare väljer att lämna Göteborgsbyrån Wonderbrand. Enligt vd:n Gitta Hertzman Pérez har byrån en normal personalomsättning.


I början på året berättade Dagens Media att kommunikationsbyrån Wonderbrand valt att säga upp medarbetare på grund av arbetsbrist.

Byrån har under flera år brottats med röda siffror och för 2012 landade rörelseresultatet på minus 1,4 miljoner kronor.

Under de senaste månaderna har två webbdesigners, en teknisk projektledare samt två produktionsledare valt att säga upp sig. Men Gitta Hertzman Pérez, vd på Wonderbrand förnekar att det skulle handla om massflykt.

– Vi har en fullkomligt normal personalomsättning. De flesta av dessa har varit här fem till åtta år och samtliga har nu hittat nya öppningar i form av andra jobberbjudanden, säger hon till Dagens Media.

Under våren och sommaren har byrån tagit beslutet att utveckla sin verksamhet från att vara en kommunikationsbyrå till att verka som en renodlad varumärkesbyrå.

Inom en månad kommer fyra anställda att börja, däribland en strateg, en ateljéchef och en produktionsledare.

Därutöver är två tjänster utlysta – en som kundansvarig och en som teknisk projektledare för digitala medier. När de är tillsatta kommer man att vara ett tjugotal personer.

Tidigare i år hade Wonderbrand 23 anställda och hade under en kort period dessutom ett kontor i Dalarna. Men detta stängdes snart igen på grund av svårigheter att rekrytera rätt personal.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.