Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Perfect Fools växer

Publicerad: 20 April 2016, 08:40
Uppdaterad: 20 April 2016, 08:45

Kommunikationsbyrån Perfect Fools växer med nya kunder och medarbetare. Nyligen tillkännagavs samarbetet med Kronans Apotek och Zound Industries och fem personer har rekryterats sedan januari månad.


Ämnen i artikeln:

Perfect Fools

Dagens Media har tidigare skrivit om att Kronans Apotek och Zound Industries blir kunder hos Perfect Fools. För att möta den växande kundlistan värvar nu Perfect Fools nya medarbetare.

En majoritet av byråns uppdrag är för kunder med en global marknad, så för att stärka upp internationella och engelskspråkiga uppdrag har Perfect Fools rekryterat Amelia Dale som engelsk Copywriter. Hon har en bakgrund från byråer så som BBH, Razorfish och We Are Social

Även Björn Wigenius har rekryterats som Copywriter. Wigenius kommer närmast från Pool där han har gjort prisbelönta kampanjer för bland annat Gröna Lund.

Strategiavdelningen har vuxit med Maria Elmqvist som är Research Planner och Josefine Enelid Roos som är Producer och Social Media Manager.

Christel Franzén är nytillträdd Chief Financial Officer.

– Vårt erbjudande att lösa varumärkens affärsproblem med strategi, innovation och kommunikation grundat i kulturell relevans ligger helt rätt och gör att våra tjänster är efterfrågade, som tur är har vi lyckats hitta stjärnor för att bli ännu bättre inom alla avdelningar,säger Klas Lusth, Creative Director på Perfect Fools i pressmeddelande.

Perfect Fools arbetar i dagsläget med kunder som Adidas, Urbanears, Marshall, Peak Performance och SVT. Under 2014 omsatte byrån 31 miljoner kronor.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Perfect Fools

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.