Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Perfect Fools tar chef från OMD

Publicerad: 7 Juli 2016, 11:07
Uppdaterad: 7 Juli 2016, 11:12

Perfect Fools hittar en strategichef hos mediebyrån OMD.


Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsOMD

Rasmus Bjurström till träder i augusti en ny roll som strategichef på Perfect Fools. Han kommer närmast från OMD, där han varit kreativ chef, och tidigare även digitalchef, och jobbat med kunder som Orkla, Pepsi, Disney och Carlsberg.

Rasmus Bjurström ska även ingå i Perfect Fools ledningsgrupp och rapporterar till byråns vd Ann Ystén. Som strategichef ska ha vara inblandad i alla byråns kunder, leda strategiteamet, utveckla byråns medieerbjudande, samt ta fram nya strategiska verktyg och processer.

– Perfect Fools har en modell där vi jobbar med ett kreativt, tekniskt och strategiskt ledarskap för att lösa våra kunders utmaningar. Rasmus medför värdefull kunskap både från den digitala världen och mediebranschen, vilket passar oss eftersom fler och fler kunder vänder sig till oss för att få en komplett kommunikationssstrategi. Rasmus passar dessutom väl in i Perfect Fools kultur med talangfulla och ambitiösa kreatörer, säger Ann Ystén, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsOMD

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev