Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag13.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Perfect Fools rekryterar från Ingo

Publicerad: 7 September 2016, 06:48
Uppdaterad: 7 September 2016, 06:59

Copywritern Magnus Ivansson går från prisbelönta Ingo till Perfect Fools.


Ämnen i artikeln:

IngoPerfect Fools

Under Cannes Lions i somras belönades byrån Ingo med flertalet priser för "The Swedish Number" för Svenska Turistföreningen. Ett Titanium, ett Gran Prix, fyra guldlejon, sex silverlejon och två bronslejon plockade de hem sammanlagt.

Nu rekryterar Perfect Fools från byrån och anställer copywritern Magnus Ivansson till Stockholmskontoret.

Just nu är Perfect Fools inne i en expansionsfas där de förstärker inom innovation, strategi och historieberättande.

– Magnus har stor erfarenhet från branschen och jag har sett vad han gjort innan. Jag förstod att det skulle gå väldigt bra för "The Swedish Number" men han skrev faktiskt på innan Cannes Lions, säger Klas Lusth, kreativ chef på Perfect Fools till Dagens Media.

Att Magnus Ivansson, som arbetar sin första dag på måndag, väljer att börja hos Perfect Fools ser han som ett erkännande på att de har något spännande på gång.

På Ingo har Magnus Ivansson tidigare arbetat med kunder som Tre, Delicato och Emirates. Han har även jobbat på EsterStockholm, Wieden + Kennedy och Leo Burnett Beirut med kunder som Procter and Gamble, Nokia och Nestea.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

IngoPerfect Fools

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.