Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 7 September 2016, 06:48
Uppdaterad: 7 September 2016, 06:59
Copywritern Magnus Ivansson går från prisbelönta Ingo till Perfect Fools.
Under Cannes Lions i somras belönades byrån Ingo med flertalet priser för "The Swedish Number" för Svenska Turistföreningen. Ett Titanium, ett Gran Prix, fyra guldlejon, sex silverlejon och två bronslejon plockade de hem sammanlagt.
Nu rekryterar Perfect Fools från byrån och anställer copywritern Magnus Ivansson till Stockholmskontoret.
Just nu är Perfect Fools inne i en expansionsfas där de förstärker inom innovation, strategi och historieberättande.
– Magnus har stor erfarenhet från branschen och jag har sett vad han gjort innan. Jag förstod att det skulle gå väldigt bra för "The Swedish Number" men han skrev faktiskt på innan Cannes Lions, säger Klas Lusth, kreativ chef på Perfect Fools till Dagens Media.
Att Magnus Ivansson, som arbetar sin första dag på måndag, väljer att börja hos Perfect Fools ser han som ett erkännande på att de har något spännande på gång.
På Ingo har Magnus Ivansson tidigare arbetat med kunder som Tre, Delicato och Emirates. Han har även jobbat på EsterStockholm, Wieden + Kennedy och Leo Burnett Beirut med kunder som Procter and Gamble, Nokia och Nestea.