Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Peacock tar över Hipp

Publicerad: 23 november 2011, 07:59
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

Barnmatsmärket Hipp samlar hela kommunikationen hos en byrå. Peacock har vunnit upphandlingen.


Barnmatsmärket Hipp lägger hela kommunikationsuppdraget hos Peacock. Byrån ska utveckla ett nytt koncept för både traditionella och digitala medier för alla fyra nordiska marknader. Allt ska baseras på Hipps befintliga varumärkes- och kommunikationsstrategi.

– Det är fantastiskt roligt. Vi ska skapa en helhet i kommunikationen med syftet att Hipp ska ta för sig bättre både när det gäller försäljning och varumärkeskännedom, säger Magdalena William, kundansvarig på Peacock, till dagensmedia.se.

Peacock ka också se över Hipps digitala plattform.

– Genom att lägga strategi och taktik, digitalt och ”traditionellt” under samma tak sparar vi onödiga kostnader och skapar dessutom en kontinuitet i allt vi gör. Samarbetet med Peacock känns mycket lovande och alla kan räkna med att få se mer av Hipp i framtiden säger Julia Kronlund, marknadschef på Hipp, i en pressrelase.

Hipp har tidigare arbetat med Gadd och Deasign.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.