Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Peace & Love handlar byrå

Publicerad: 20 Augusti 2009, 03:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Skriver avtal med Falubyrå.


I år tioårsjubilerade Borlängefestivalen Peace & Love. Sommarens upplaga, med artister som Mötley Crue och Faith No More, lockade över 41.000 människor – och blev den största någonsin.

Peace & love har tidigare jobbat med fristående formgivare och konstnärer. Nu skriver man avtal med den Falubaserade byrån United Powers. Uppdraget blir att ta fram en ny grafisk profil och sätta en varumärkesstrategi.

– I takt med att Peace & Love vuxit har även kraven på grafik och reklam ökat, och vi kände därför att vi behövde stöd av en större byrå, säger Jesper Heed, enligt ett pressmeddelande.

United Powes vd Marcus Hanser säger till Dagensmedia.se att Peace & Love tidigare haft svårt att få ut budskapet att man är mer än en festival.

– Det är ju också ett forum för konstnärer och en plats där åsikter utbyts, säger han.

Flera intressenter har hört av sig och vill ta festivalkonceptet utomlands, säger han, och därför blir det ännu viktigare att se över festivalens varumärke.

Är det ett stort uppdrag för er?

– Kanske inte i pengar, men det kommer att ta en del tid. De i arbetsgruppen kanske kommer att lägga 15-20 procent av sin tid på det. Men det är ett roligt uppdrag som är viktigt för Borlänge.

United Powers största kund är Milko. På kundlistan finns också företag som LRF Konsult, Onoff och Dalarnas Försäkringsbolag.

United Powers arbetsgrupp:

Marcus Hanser (projektledning, varumärkesstrategi och copy), Mikael Lindberg (AD), Jocke Sundström (AD) samt Ann-Marie Biresev (produktionsledning).

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.