Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Paul Macksey till TBS Mediabyrå

Publicerad: 20 Oktober 2017, 08:27
Uppdaterad: 20 Oktober 2017, 08:35

Paul Macksey går till TBS Mediabyrå.

Paul Macksey lämnade Vera & John i somras – nu återvänder han till mediebyråsidan.


Ämnen i artikeln:

TBS Mediabyrå

Paul Macksey lämnade sin tjänst som marknadsdirektör för Vera & John i somras i samband med en omorganisation som innebär att huvudkontoret ska flyttas till Malta. Även kollegan och Vera & Johns dåvarande pr-chef Max Lagerbäck valde då att lämna.

– Ingen av oss kände att en flytt till Malta var ett alternativ, sade Paul Macksey till Dagens Media i juni.

Nu går Paul Macksey tillbaka till mediebyråsidan och blir ansvarig för tv- och digitalavdelningen samt projektledare på TBS Mediabyrå. Tidigare har han arbetat på både Mediacom och IUM.

– TBS Mediabyrå befinner sig i en expansionsfas där man funnits länge men haft en ganska så stark tillväxt de senaste åren. Nu behöver man förstärka inom tv och digitalt där jag har min ”hemvist” och där jag även har en nordisk erfarenhet av både kunder och på mediebyråsidan, säger Paul Macksey till Dagens Media.

Hur känns det att gå över till mediebyråsidan igen?

– Det känns bra. Det är en väldigt trevlig återkomst till där jag började i mediebyråbranschen. TBS Mediabyrå är en mindre, oberoende och mer snabbrörlig byrå än de jättar jag har haft att göra med tidigare där man kommer långt ifrån besluten. Här kan man ta beslut mer direkt och skörda resultaten direkt.

Olle Borgstav, byråchef och partner på TBS Mediabyrå om rekryteringen:

– Paul är en av Sveriges mest erfarna TV-köpare, så det är klart att han lyfter byråns kompetens inom TV. Förutom en stark specialistkompetens har han även djupa kunskaper inom marknadsföring av spelbolagstjänster, och eftersom TBS är specialiserade på retail kommer våra kunder inom e-handel dra nytta av den kompetensen. Att han har en lång erfarenhet av uppdrag som spänner över flera marknader bidrar också till att stärka vårt nordiska erbjudande, säger han i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TBS Mediabyrå

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.