Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Patrik Söder om valet av OMG

Publicerad: 12 december 2012, 11:52
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:01

Dagensmedia.se kunde redan igår berätta att Telenor väljer Omnicom Media Group. Även Bredbandsbolaget ingår i uppdraget.


Ämnen i artikeln:

TelenorBredbandsbolagetOmnicom Media GroupCarat

Uppdraget omfattar alltså både Telenor och Bredbandsbolaget – för både konsument- och företagsmarknaden.

Avtalet om OMG gäller Sverige, Norge, Danmark och Ungern.

– Det här har varit en ganska lång process. Omnicom gjorde bra ifrån sig på både regional och lokal nivå, säger varumärkeschefen Patrik Söder till dagensmedia.se.

Blir det förändringar i strategi och mediemix?

– När man tar in en ny partner så vill man så klart att de ska lägga sina ögon på det vi har gjort för att se om det går att göra något ännu bättre. Men den strategi vi har haft har varit oerhört bra för både Telenor och Bredbandsbolaget.

Kommer konsumenterna märka någon förändring?

– Det blir inga jätteförändringar till en början, utan konsumenterna kommer att fortsätta se Sören och Kenny.

Samarbetet drar igång 1 januari. Därmed lämnar Telenor samarbetet med Carat, som man har jobbat med ända sedan varumärket hette Europolitan.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.