Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Patchwork ska göra Pucko socialt

Publicerad: 23 April 2015, 07:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

Sociala medier-byrån Patchwork landar Cocio som ny kund. Samarbetet inleds med en kampanj som startar i maj.


Ämnen i artikeln:

Patchwork

Patchworks uppdrag blir bland annat att skapa content och genomföra kampanjer för den klassiska chokladdrycken Pucko.

Byrån kommer också sköta kommunikationen i bolagets sociala kanaler.

– Vi vill sätta fokus på att Pucko bara är en god dryck, inget mer och inget mindre. Där tror vi att vårt nya koncept passar perfekt. Patchwork har en beprövad erfarenhet av att ta ut sådana här typer av koncept i sociala medier, där andra regler oftast gäller, säger Marc Fogtmann, kommersiell chef på Cocio Sverige, i ett pressmeddelande.

Målet är nå ut till Cocios målgrupp, människor under 30 år, med konceptet ”Nothing but great taste”.

Emma Blom är vd på Patchwork:

– En kampanj för oss är inte som en traditionell kampanj. Vi kommer köra mer teman med mycket mer innehåll på fler plattformar och vara vara sociala.

Vad blir det för teman?

– Ett tema blir Guitar Hero och ett annat blir ett skateboard-tema. Vi kommer bland annat att gå ut på gatan och göra streetpranks med dold kamera eftersom videos ger det bästa resultatet i sociala medier.

Hon fortsätter:

– Väldigt många svenskar vet vad Pucko är men många tänker fortfarande att det är en dryck man tar med en varmkorv. Vi vill komma bort från den varumärkespositioneringen och öka annan typ av konsumtion. Vi vill att man dricker Pucko mer som en läsk eller som ett mellanmål eftersom den är mjölkbaserad. Det är inte ungt och trendigt att hänga på en korvmoj och dricka Pucko.

Patchwork har sedan tidigare uppdrag för Keso, som precis som Cocio ägs av Arla.

Anna Döhmers

jon.demred@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Patchwork

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.