Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Patchwork siktar på fördubbling

Publicerad: 23 Juni 2016, 09:01
Uppdaterad: 23 Juni 2016, 09:48

Sociala medier-byrån Patchwork vinner ytterligare en ny kund och nyanställer.


Ämnen i artikeln:

Patchwork

Dagens Media kunde i förra veckan berätta att sociala medier-byrån Patchwork vunnit Eniro som ny kund.

Nu tar byrån in ytterligare en ny kund – Courlux, som levererar produktabonnemang.

Nytillströmningen gör samtidigt att Patchwork anställer ytterligare två personer. Stefan Assur Stagliano kommer närmast från Ticket och ska hos Patchwork arbeta som kundansvarig. Direkt från utbildningen på Stockholms Universitet kommer Anders Liljegren, som får en tjänst som social media manager.

– Stefan och Anders kommer att förstärka vårt erbjudande mot våra befintliga och kommande kunder. Stefan har en gedigen kunskap av att skapa innehåll i sociala medier men även att skapa försäljning genom samma kanaler. Hans erfarenhet från kundsidan är av stor betydelse för att vinna fler kunder till vår byrå, säger Joakim Antelius, vd för Patchwork Sverige, i ett pressmeddelande.

Dessutom flaggar Joakim Antelius för att byrån har ytterligare kunder på gång in. Nu siktar man på att fördubbla personalstyrkan:

– Vårens pitchande har slagit mycket väl ut, och förutom Eniro och Courlux, så har vi flera stora kunder på väg in. Vi räknar med att anställa ett par till personer under hösten. Nu är vi fem personer anställda i Patchwork Sverige. Till våren är vi dubbelt så många.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Patchwork

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.