Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Partnerskap ska ge ökade intäkter

Publicerad: 25 November 2013, 13:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:55

Digitala säljbolaget Sellbranch inleder ett samarbete med Improve Digitals, som levererar Real Time Advertising-teknologi.


Syftet är att hjälpa större sajter att få annonser tillgängliga för köp via annonsbörser.

Kontaktnätet som Sellbranch sitter på, i kombination med Improve Digitals teknologi, ska skapa nya och ökade intäkter, skriver Sellbranch i ett pressmeddelande.

Samarbetet ska hjälpa publishers i Norden att möta annonsörers efterfrågan på "datadrivna” annonsköp.

– Köp via annonsbörser växer kraftigt i Norden och förväntas gå från bara ett par procent av internetannonseringen idag, till att stå för över 50 procent om 24 månader. Genom partnerskapet med Improve Digital får vi möjligheten att skräddarsy lösningar för premium publishers i regionen och verkligen hjälpa dem på bästa sätt ta del av de nya intäktströmmarna, säger Fredrik Sellgren, vd för Sellbranch, i ett pressmeddelande.

Malin Ljungberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.