Partierna som fortfarande letar byrå

Med knappt ett år kvar till riksdagsvalet har en majoritet av partierna redan valt reklambyrå. Här är de som fortfarande letar.

Partierna slipar på sina strategier inför nästa år. I går rullade Miljöpartiet ut sin kampanj som ska överlappa mellanvalsperioden med valåret 2014. För kampanjen står Locomotiv, och inom kort ska det vara klart vilken mediebyrå partiet valt.

Socialdemokraterna, Moderaterna, Folkpartiet och Kristdemokraterna har alla gjort sina byråval inför nästa år. Socialdemokraterna jobbar med Granath Havas och har Maxus som mediebyrå, Moderaterna har valt Fortune men har ingen mediebyrå klar.

Det har inte heller Kristdemokraterna som samarbetar med reklambyrån Falck & Co. Folkpartiet samarbetar med reklambyrån Ingo och mediebyrån IUM.

Vänsterpartiet har ännu inte valt varken reklambyrå eller mediebyrå. Förra året samarbetade de med Electric Boogie. Inte heller Centern har valt byrå, men upphandlingen är i sin slutfas. Mediebyrån som Centerpartiet ska samarbeta med är Scream.

Sverigedemokraterna har tidigare sagt till Dagens Media att de inte ska anlita någon reklambyrå eller mediebyrå inför valåret 2014.