Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Paf väljer John Doe

Publicerad: 26 Mars 2013, 08:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:51

Åländska spelbolaget Paf har, efter en pitch, valt reklambyrån John Doe. Byrån ska hjälpa spelbolaget att bli mer känt i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Paf

Under 2013 och 2014 kommer det åländska spelbolaget Paf att jobba aktivt för att att öka synligheten i Sverige. Till sin hälp har man, efter en pitch, valt Stockholmsbyrån John Doe. - John Doe visade stor förståelse för vår strategiska utmaning i kombination med vassa kreativa insikter och dessutom har de en unik process för konceptarbete som vi fastnade för, säger Johan Landgren, Sverigechef för Paf i ett pressmeddelande.

John Doe:s vd Tommy Gottberg ser fram emot samarbetet:

- Paf skiljer sig från de övriga spelaktörerna på massor av sätt, bland annat genom sin humana värdegrund. De vill tänka annorlunda och utmana branschen vilket man som kommunikatör alltid uppskattar, säger han.

Det första synliga materialet beräknas komma ut efter sommaren.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Paf

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.