Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Ottoboni ökar 20 procent

Publicerad: 31 Augusti 2009, 07:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

Webbyrån förbättrade lönsamhet och omsättning.


Kommunikationsbyrån Ottoboni redovisar bra resultat i år igen. Under räkenskapsåret 2008/2009 ökade företaget omsättningen med 20 procent.

– Det har varit ett bra år för oss och på Ottoboni har konjunkturen redan vänt. Under försommaren upplevde vi ett otroligt tryck efter en vinter med tuffare ekonomiskt klimat. Nu vågar marknadscheferna ta ut svängarna igen och ser utveckling som en framtida investering. Kunderna är fortfarande mycket kostnadsmedvetna, vilket är bra, för vi kan leverera hög kvalitet till ett konkurrenskraftigt pris, säger Daniel Bernehjält, vd på Ottoboni.

Under våren har Ottoboni fått nya kunder såsom SBAB, Pernod Ricard och Folkbildningsrådet.

Ottobonis omsättning ökade med 20 procent under räkenskapsåret 2008/2009 (juli-juni), från 24,6 miljoner kronor till 29,5.  Rörelseresultatet ökade från 2,6 miljoner kronor till 2,9 miljoner kronor.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.