Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

One Media slår ihop byråer

Publicerad: 17 December 2010, 14:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:27

One Direct och One More slås ihop. Chef för den nya storbyrån blir One Directs vd Magnus Widgren.


Ämnen i artikeln:

One Media

Kommunikationskoncernen One Media, noterat på Aktietorget, har nyligen plockat in färska pengar i en konvertibelemission.

Nu slås två av koncernens svenska byråer, One Direct och One More, ihop till One Sthlm. Den nya byrån får 25 anställda och beräknas under nästa år omsätta omkring 50 miljoner kronor.

Enligt One Medias koncernchef Håkan Lagerberg ska samtliga anställda på de båda byråerna få arbete i One Sthlm.

– Vi kommer även att anställa fler under första kvartalet 2011. Vi upplever en bra marknad, säger han till dagensmedia.se.

One Direct är specialiserade på direkt- och relationsmarknadföring, medan One More mer har fungerat som en strategibyrå inom samma område.

– De båda byråerna har allt mer närmat sig varandra, säger Håkan Lagerberg.

Dagensmedia.se har sökt Magnus Widgren, som under fredagseftermiddagen informerade sina anställda om förändringen.

– Trenderna är mycket tydliga. Våra uppdragsgivare efterfrågar kreativa strategier som kan omsättas i taktiska resultatorienterade kampanjer i både nya och traditionella kanaler. Idag har vi äntligen lärt oss hur vi kan skapa effekt i sociala medier genom att komplettera dem med gammal hederlig DM-metodik. Nu med den nya organisationen kan vi fortsätta den här resan och utvecklas tillsammans med våra uppdragsgivare, säger han i ett pressmeddelande.

Bland kunderna finns Tre, Svenska Bostäder, Cederroth, Canal Digital, Egmont Tidskrifter, Ikano Bank och Chartis Insurance.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

One Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.