Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

One Media ökar resultatet

Publicerad: 15 Februari 2011, 12:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:21

Kommunikationskoncernen One Media minskar omsättningen – men lönsamheten ökar.


Ämnen i artikeln:

One Media

One Media, där bland annat nybildade One Sthlm ingår, redovisar en omsättning på 213 (239) miljoner kronor för helåret 2010. En minskning med nära 11 procent.

Rörelseresultatet ökade dock, från 4,3 miljoner kronor 2009, till 6,8 miljoner kronor 2010.

”One Media har under 2010 fortsatt den inslagna vägen att leverera resultat framför omsättning och alla affärsområden är nu lönsamma med nöjda kunder och väl fungerande organisationer”, skriver bolaget i sin bokslutskommuniké.

Där framgår dock inte hur nettoresultatet för 2010 ser ut.

Bolaget genomförde nyligen en konvertibelemission där 9,1 miljoner sköts till. Enligt bokslutskommunikén ska pengarna användas till "fortsatt tillväxt och marknadsexpansion".

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

One Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.