Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Omnicoms vd: "Publicis behöver nog ett nytt management"

Publicerad: 9 Maj 2014, 08:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:38

Jonas Dahlquist, vd på Starcom, och Ola Bergström, vd på Omnicom, kommenterar storaffären som sprack.


Ämnen i artikeln:

StarcomOmnicom Media Group

Igår kväll stod det klart att samgåendet mellan Omnicom Group och Publicis avbryts på grund av att transaktionen tog för lång tid.

Nu kommenterar Omnicom Groups vd Ola Bergström affären som sprack.

– Om jag minns rätt så hade Publicis ett liknande projekt på gång på nittiotalet som också sprack. Med Aegis tror jag, men jag är inte säker, säger han till Dagens Media, och fortsätter:

– Nu verkar ju samma sak ha hänt igen. De behöver nog nytt management innan de försöker sig på något sådant här igen.

Ola Bergström tror att samgåendet hade blivit lyckat om det blivit av och är besviken över utkomsten.

– Det har ju lagts ned en ohygglig massa arbete av oss och Publicis och det är jättetråkigt att det inte blir av. Det positiva är att vi äntligen fått ett besked och det tråkiga är att det kunde blivit en stark koncern.

Publicis-ägda byrån Starcoms vd Jonas Dahlquist tror inte att det avbrutna samarbetet kommer att ha någon inverkan på byråns arbete.

– Det har varit lite oklart hur detta skulle påverka oss på lokal nivå. I det dagliga arbetet kommer det inte påverka oss någonting egentligen, säger han.

Hur tycker du att Publicis skött det här?

– Det har ju dragit ut på tiden alldeles för långt. Det har skapat mycket ovisshet och av olika skäl så blev det inte av till slut.

LÄS OCKSÅ:

Andrea Svanberg


Ämnen i artikeln:

StarcomOmnicom Media Group

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev