OMD toppar Gunn Report

Mediebyrånätverket OMD tar återigen hem förstaplatsen i Gunn Report for Media.

Det är sjunde året i rad som OMD hamnar högst upp i Gunn Report, som rankar byråer efter placeringar i 53 olika reklamtävlingar.

På andra plats hittar vi Mindshare och därefter Starcom.

– Att vinna på så många marknader under så många år visar att det finns en strukturell skillnad, det handlar inte om ett team eller ett kontor. Kreativitet och ambition ligger i våra gener, säger Martin Hugosson, vd på OMD Sverige, i ett pressmeddelande.

Samtidigt utses Group M till Holding Company of the Year, följt av OMD:s ägare Omnicom Media Group.

På tredje plats hittar vi Publicis.

Coca-Cola tar återigen hem förstaplatsen som Advertiser of the Year. Läskedrycksjätten följs av McDonalds och därefter hamnar Ikea.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2013-02-22 07.25Uppdaterad 2015-12-06 13.55

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: