Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

OMD tar hem Vattenfall

Publicerad: 9 Mars 2017, 15:14
Uppdaterad: 9 Mars 2017, 15:27

Fredrik Eriksson, vd för OMD.

OMD vinner Vattenfalls mediebyråpitch, som därmed bryter med IUM.


Ämnen i artikeln:

OMDVattenfallIUM

Efter en pitch under senhösten 2016 står det klart att OMD får uppdraget att utveckla medieuppdraget för Vattenfall.

– Vi gör regelbundna utvärderingar av våra partners och avtal och nu kände vi att det var dags för en förändring. Vi har varit nöjda med IUM under många år och vi önskar dem all lycka till i fortsättningen, säger Christina Kilström, Director of Customer Experience & Marketing Communication Norden, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Nu har vi avslutat en omfattande upphandling för att hitta den bästa lösningen för att ta oss framåt. Mediabranschen förändras rejält liksom energibranschen så det är viktigt för oss att ha rätt parter för framtida satsningar. Vi gillade OMD:s teamprestation i upphandlingen och deras idéer om Vattenfall – vi är nöjda med valet. Iprospect fortsätter som digital byrå under 2017.

– Det här känns otroligt bra! Vattenfall är ett starkt varumärke och företag, som står inför stora förändringar och sådana uppdrag är alltid spännande och utmanande. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med hela teamet på Vattenfall, både i Sverige och Finland, säger Fredrik Eriksson, vd för OMD.

OMD har även under en tidigare period haft uppdraget som Vattenfalls mediebyrå.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

OMDVattenfallIUM

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev