Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

OMD rekryterar nytt

OMD bygger ut organisationen med ett fjärde kundteam.


Publicerad 2016-07-08 09:59
Uppdaterad 2016-07-08 09:59

Ämnen i artikeln:

OMD

Dela artikeln:

Mediebyrån OMD gör en omorganisation och går från tre till fyra kundteam. I samband med det rekryteras fem nya medarbetare.

Chef för det fjärde teamet blir Camilla Dellbrant, tidigare tv-chef och kundansvarig på IUM. Hon ska även att ha direkt kundansvar, bland annat för Orkla.

Till det nya teamet rekryterar OMD också Therese Widlund Borg från Adon, där hon varit projektledare samt print- och utomhus-chef.  Hon kommer att vara projektledare för bland annat OLW och Göteborgskex.

Även Frida Åhman, tidigare IUM, har nyligen börjat som projektledare för bland annat Risifrutti i samma team.

Dessutom förstärker OMD de övriga teamen med Hildegard Rodriguez, som kommer från en projektledarroll på Starcom, och Mischa Helminen, tidigare marknadschef för b2b på Universum Communications.

Hittills under 2016 har OMD rekryterat totalt tio nya medarbetare.

– Grunden är att vi fått in nya kunder och växer med dem. Det här ger oss också ytterligare kompetens som stärker vår affär framåt – det är en härlig sits, säger Fredrik Eriksson, vd på OMD.

– Dessutom vill vi fortsätta att växa och tror att ett sätt att göra det är att ta in en mix av olika kompetenser. En stor del i utvecklingen är att hitta rätt personer och talanger, som kan utvecklas med oss, fortsätter han.

Som Dagens Media kunde berätta igår så väljer samtidigt OMD:s kreative chef, Rasmus Bjurström, att lämna byrån för en tjänst på Perfect Fools.

Hur han ska ersättas är ännu inte klart.

– Det är ju en rätt fri roll hos oss som vi kommer att utforma beroende på hur byrån utvecklas framåt. Men vi ser det som ett bra kvitto på att vi lyckas när andra rycker i våra talanger.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.