OMD rekryterar fyra

Christian Hess, Per Jönsson, Tomas Lilja och Erik Grönlund.

OMD rekryterar fyra nya seniora medarbetare.

Mediebyrån OMD rekryterar Per Jönsson som affärsdirektör, Christian Hess som klientdirektör, Tomas Lilja som strateg och Erik Grönlund som creative director.

− OMDs momemtum fortsätter och vi tillför ytterligare kompetens och resurser, i synnerhet på den seniora sidan för att stärka upp inom strategi, data och digitalt, säger Fredrik Eriksson, vd på OMD i Sverige, i ett pressmeddelande.

Per Jönsson arbetade senast på Delta project där han var rådgivare åt bland annat Birka cruises och Teknikmagasinet. Där gav han råd om hur de skulle ta klivet in i den digitala världen med big data och programmatiskt köp.

Christian Hess kommer närmast från IUM där han arbetade i 15 år. Tomas Lilja och Erik Grönlund har tidigare arbetat på reklambyrån Volt respektive reklambyrån Blomquist.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2017-06-28 13.07Uppdaterad 2017-06-28 13.11

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: