OMD plockar byråansvarig från Google

Mediebyrån OMD rekryterar Daniel Källberg från Google och Emil Thelander från The Absolut Company för att spetsa sitt erbjudande.

Daniel Källberg kommer senast från rollen som byråansvarig på Google där han har arbetat med att utveckla relationer till byråer.

Nu kliver han in i rollen som digital director på OMD och hans uppgift blir att forsätta utveckla OMD:s digitala erbjudande.

– Det känns riktigt roligt att välkomna Daniel till OMD. Daniels starka kombination av erfarenheter från både byråsidan och Google passar oss perfekt, säger Fredrik Eriksson, vd på OMD, i ett pressmeddelande.

Samtidigt rekryteras även Emil Thelander till rollen som head of creative & content. Hans uppgift går ut på att utveckla OMD:s innehållserbjudande.

Förutom att ha haft ansvaret för The Absolut Companys olika innovationsprojekt för kommunikation på marknadsavdelningen har Emil Thelander även arbetat på Spoon som digital affärsutvecklare och planner.

– Med den stora kundstock och den framåtanda som finns ska vi självklart växla upp den kreativa delen och innehållsproduktionen. Det finns redan ett starkt team av kreatörer här, men vi kan bli ännu bättre, säger Emil Thelander, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Genom att använda insikter och data i större utsträckning vilket idag är en naturlig del i OMD:s erbjudande, kan vi på bästa möjliga sätt skapa kreativa lösningar som vi vet ger bra effekt.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2017-02-23 12.54Uppdaterad 2017-02-23 13.03

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: