Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

OLW går till Volt

Publicerad: 21 Mars 2018, 09:45
Uppdaterad: 21 Mars 2018, 10:02

Nedre raden från vänster: Eric Nilsson Orkla/OLW, Cornelia Wangel Volt, Viktoria Thormark Orkla/OLW och Karl Andersson Volt. Övre raden från vänster: Jessica Gustavsson Orkla/OLW, Sandra Burman Volt, Henrik Stampe Volt, Charlotta Krusfeldt Orkla/OLW och Sofia Johard Orkla/OLW. Foto: Volt

Chipsjätten överger Åkestam Holst för Volt: "Ett drömuppdrag", säger Volts vd Henrik Stampe .


Ämnen i artikeln:

VoltOLW

Efter en omfattande pitch väljer OLW att inleda ett samarbete med Volt, skriver kommunikationsbyrån i ett pressmeddelande.

- OLW har ett starkt kommunikativt arv och vi skall fortsätta att stärka det framöver. Det är samtidigt viktigt för oss att våga jobba annorlunda, inte minst i dagens kommunikationslandskap. Vårt val av ny byrå speglar detta. Vi känner oss både trygga och förväntansfulla inför samarbetet med Volt, kommenterar Viktoria Thormark, som är marknadschef på Orkla Confectionary & Snacks.

Målet är att stärka positionen som marknadsledare inom snacks, samt att ta ett helhetsgrepp kring varumärket OLW. En naturlig och viktig del i det arbetet är kommunikationen, vilket ledde till att en stor pitch inleddes – som var lika strategisk som kreativ.

Henrik Stampe är vd och strateg på Volt:

– OLW är hela svenska folkets varumärke, och det är ett drömuppdrag att få sätta prägel på det framåt. Vi märkte direkt från start hur proffsigt och gediget de tagit sig an sina mål, och vi är otroligt stolta över att få vara med på den här resan.

Samarbetet inleddes den 1 mars och omfattar kommunikationsstrategisk utveckling och kreativ utformning för OLW i samtliga kanaler. OLW har under flera år haft Åkestam Holst som reklambyrå, som bland annat varit med och tagit fram de ikoniska fredagsmys-filmerna.

 

 

 

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

VoltOLW

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev