Ölvarumärken till Kelly and Pling

2017-08-09 13:44 Madeleine Nilsson  
Helena Wittbom, vd på Kelly and Pling, och Björn Mannervik, head of marketing partners på Spendrups Bryggeri.

Kelly and Pling blir huvudbyrå på den svenska marknaden för en rad ölvarumärken.

Det är Spendrups ölpartners, med varumärken som Heineken, Krusovice, Sol, Birra, Moretti, Firestone Walker och Paulaner, som efter en pitch alltså väljer reklam- och pr-byrån Kelly and Pling som huvudbyrå på den svenska marknaden.

I uppdraget ingår bland annat utveckling av varumärkesplattformar och medierådgivning, samt skapandet av strategiska och taktiska kommunikationskampanjer.

Uppdraget blir ett av byråns största, men hur stor intäkten blir vill man inte avslöja.

– Det känns bra att få förtroende från ett så välrenommerat och stort varumärke som Spendrups. I uppdraget får vi användning för hela byråns kompetens med ansvar från varumärkesstrategi till färdiga kommunikationslösningar i kanaler som pr, reklam och sociala medier. Nu ska vi göra skillnad med genomtänkt och kreativ kommunikation, säger Helena Wittbom, vd på Kelly and Pling, i ett pressmeddelande.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt