Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Ölvarumärken till Kelly and Pling

Publicerad: 9 Augusti 2017, 11:44
Uppdaterad: 9 Augusti 2017, 11:47

Helena Wittbom, vd på Kelly and Pling, och Björn Mannervik, head of marketing partners på Spendrups Bryggeri.

Kelly and Pling blir huvudbyrå på den svenska marknaden för en rad ölvarumärken.


Ämnen i artikeln:

Kelly and PlingSpendrups

Det är Spendrups ölpartners, med varumärken som Heineken, Krusovice, Sol, Birra, Moretti, Firestone Walker och Paulaner, som efter en pitch alltså väljer reklam- och pr-byrån Kelly and Pling som huvudbyrå på den svenska marknaden.

I uppdraget ingår bland annat utveckling av varumärkesplattformar och medierådgivning, samt skapandet av strategiska och taktiska kommunikationskampanjer.

Uppdraget blir ett av byråns största, men hur stor intäkten blir vill man inte avslöja.

– Det känns bra att få förtroende från ett så välrenommerat och stort varumärke som Spendrups. I uppdraget får vi användning för hela byråns kompetens med ansvar från varumärkesstrategi till färdiga kommunikationslösningar i kanaler som pr, reklam och sociala medier. Nu ska vi göra skillnad med genomtänkt och kreativ kommunikation, säger Helena Wittbom, vd på Kelly and Pling, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Kelly and PlingSpendrups

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.