OKQ8 till MEC

Mediebyrån MEC vinner nordiskt uppdrag för OKQ8.

Uppdraget omfattar media, sök och performance marketing för OKQ8 i både Sverige och Danmark.

Tidigare jobbade OKQ8 med Vizeum och iProspect, som nu alltså tappar uppdraget.

– MEC visade tydlig förståelse för vår affär, den tydligaste strategin och starka insiktsbaserade idéer för att stödja oss i arbetet med att genomföra det vi vill uppnå med OKQ8 Scandinavia framöver. De har visat att man på ett effektivt och sammanhållet sätt kan kommunicera detta på våra marknader, säger Peter Tiberg, marknadschef och Kim Tingager, chef för digitalt och affärsutveckling på OKQ8, i ett pressmeddelande.

Pitchen genomfördes med hjälp av Sveriges Annonsörer.

I oktober förra året avslutade OKQ8 en reklambyråpitch, där nätverket The North Alliance stod som segrare.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2016-01-12 09.14Uppdaterad 2016-01-12 09.14

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: