Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Ogilvy och King har vinstchans i Outdoor

Publicerad: 22 juni 2009, 06:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:19

Ogilvy, med kunden Svenska FN-förbundet, och King, med kunden Åhléns, är nominerade i utomhuskategorin.


Totalt har 512 tävlingsbidrag skickats in till kategorin Outdoor i reklamtävlingen Cannes Lions.

Två svenska byråer har lyckats bli nominerade – Ogilvy och King.

Ogilvy nomineras i underkategorin "Fundraising & Appeals" för kampanjen "Fundraising to suppport the war victims of Georgia" för Svenska FN-förbundet/UNA Sweden.

King nomineras för kampanjen "Department store" för Åhléns, i underkategorin "Retail Stores".

Se hela nomineringslistan här till höger.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.