Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Oatly väljer Starcom

Publicerad: 3 Mars 2016, 14:20
Uppdaterad: 3 Mars 2016, 14:32

Starcom är väldigt nöjda med samarbetet med Oatly. Foto: Press.

Oatly väljer Starcom Malmö som ny mediebyrå. Samarbetet sträcker sig över flertalet marknader och omfattar medierådgivning, internationell koordinering och medieplanering.


Ämnen i artikeln:

Starcom Malmö

Starcom blev 2015 vald till en av Europas bästa mediebyråer, när man placerade sig på en tredje plats i Eurobest.

Nu inleder de ett samarbete med Oatly.

– Det känns superroligt att få jobba med Oatly och det är en kund vi velat samarbeta med länge. De har gjort en jätteresa där de gått från från livsmedelsföretag till livsstilsföretag. Att utmana konventioner och tänka innovativt är grundstenar i Oatlys tänk och vi på Starcom delar deras värderingar. Det känns roligt att få vara med och utveckla varumärket vidare på flertalet marknader, säger Charlotta Wallqvist, kundansvarig på Starcom Malmö.

Även Oatly är nöjda med samarbetet.

– Starcom har visat på ett stort strategiskt kunnande och ett engagemang som tilltalar oss. Att Starcom dessutom erbjuder ett internationellt nätverk gör att byrån uppfyller våra behov och vi ser mycket fram emot att komma igång med samarbetet, säger Johan Girdo, kommersiell chef på Oatly, i ett pressmeddelande.

 

Arbetsgrupp Starcom Malmö:

Charlotta Wallqvist, Client Service Manager

Andreas Granath, Digital Planner

Erik Forsberg, Research & Insight

Maja Karlsson, Media Planner

Karin Lindblom, Broadcast Planner

Fredrik Lundgren, Business Director

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Starcom Malmö

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.