Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Oatly väljer SRC

Scandinavian Retail Center, SRC, ska ansvara för Oatlys kommunikation på samtliga marknader.


Publicerad 2012-06-04 06:52
Uppdaterad 2015-12-06 14:20

Ämnen i artikeln:

Oatly

Dela artikeln:

Efter en pitch med fyra byråer väljer livsmedelsföretaget Oatly SRC som sin nya reklambyrå.

- Oatly är ett varumärke med modern touch som har funnits på marknaden ett tag, men som har en del utmaningar framför sig. De behöver se över sitt sätt att kommunicera, vilket är otroligt spännande. Vi tror att varumärket har potential att nå många fler, säger Cecilia Hansen, projektledare på SRC, till dagensmedia.se.

SRC kommer att fungera som en fullservicebyrå och ska sikta in sig på att samordna kommunikationen inom alla kanaler.

En första kampanj, som kommer att gå i print, digitalt och i butik, kommer att sjösättas efter sommaren.

– Vi gör en kampanj nu som riktar sig till de som är intresserade av hälsosam mat. Kampanjen ska tydligt förklara Oatlys fördelar, säger Cecilia Hansen.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.