Oatly väljer SRC

Scandinavian Retail Center, SRC, ska ansvara för Oatlys kommunikation på samtliga marknader.

Efter en pitch med fyra byråer väljer livsmedelsföretaget Oatly SRC som sin nya reklambyrå.

- Oatly är ett varumärke med modern touch som har funnits på marknaden ett tag, men som har en del utmaningar framför sig. De behöver se över sitt sätt att kommunicera, vilket är otroligt spännande. Vi tror att varumärket har potential att nå många fler, säger Cecilia Hansen, projektledare på SRC, till dagensmedia.se.

SRC kommer att fungera som en fullservicebyrå och ska sikta in sig på att samordna kommunikationen inom alla kanaler.

En första kampanj, som kommer att gå i print, digitalt och i butik, kommer att sjösättas efter sommaren.

– Vi gör en kampanj nu som riktar sig till de som är intresserade av hälsosam mat. Kampanjen ska tydligt förklara Oatlys fördelar, säger Cecilia Hansen.

Publicerad 2012-06-04 06.52Uppdaterad 2015-12-06 14.20

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: