Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Oatly-kampanjen ger F&B:s ad årets Guldblick

Publicerad: 19 April 2018, 18:07
Uppdaterad: 20 April 2018, 06:09

GULDÄGGET. Ad:n Lars Elfman, Forsman & Bodenfors, vinner Guldblick för kampanjen "London Takeover".


Juryns motivering lyder:

"Copyidéer i all ära. Men utan genomtänkt form och stilsäkert hantverk finns alltid risken att de bara passerar förbi som ännu några trista rader text. Därför är det mäkta kul att se hur årets Guldblicks-vinnare tagit en textdriven idé och gjort den till ett inslag i stadsbilden som inte bara passar in, utan rent av förhöjer den. Stort grattis till Lars Elfman för London Takeover!"

Övriga nominerade

Uppdragsgivare: Pissjar / Gaphals Records Bidragsnamn: Pissjar Sans Art Director: Anton Bohlin

Uppdragsgivare: Elmsta 3000 horror fest Bidragsnamn: Short but deadly Art Director: Gustav Egerstedt och Erik Hiort af Ornäs

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.