Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Nytt tänk och nya lokaler

Publicerad: 4 Februari 2015, 09:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:14

Nya arbetslokaler väntar för Smicker i maj. Samtidigt förstärks byrån med en helt ny arbetsroll.


Ämnen i artikeln:

Smicker

När Pepe Larsson, vd på Smicker, köpte loss byrån från Lentusgruppen i augusti 2014 började han också planera för en flytt. Den 1 maj hoppas Pepe Larsson att den nya lokalen i Tobaksmonopolet på Södermalm ska vara tillgänglig. Fram tills dess håller byrån till på våningen ovanpå.

– Som relationsmarknadsföringsbyrå vill vi kunna leva som vi lär, så lokalen är specialritad för oss. Vi vill tänka utanför boxen och skapa integritet med våra kunder. Många av dem sitter också gärna hos oss och jobbar, så det är viktigt att det ska finnas plats för detl säger Pepe Larsson till Dagens Media.

Smicker får också förstärkning i form av Torfinn Almers, som går in som head of digital från Rebel and Bird.

– Det är en helt ny roll hos oss. Tidigare har vi haft digital directors men vi vill ta ett mer strategiskt grepp på user experienced design, eftersom det är så viktigt för kundresan.

Malin Källgården tar över det dagliga ledarskapet medan Pepe Larsson helt ska fokusera på sin roll som insight planner.

– Malin ska avlasta mig. Att förstå kundernas drivkrafter tar mer och mer tid i anspråk. Vi har även andra som gör analyser åt oss, men ofta behövs det samordnas, säger han och fortsätter:

– Jag ska göra den komplexa världen enklare för kunderna.

Smicker är också nominerade till Årets byrå 2014 i kategorin DM/RM.

– Det känns jätteroligt. Det är våra uppdragsgivare som har betygsatt olika byråer, så det är verkligen ett bra betyg från våra kunder, säger Pepe Larsson.

 

Läs också:

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Smicker

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.