Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Nytt bakslag för Mediacom

Publicerad: 6 Juli 2009, 07:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:18

Efter att ha förlorat kunden Nokia besegras Mediacom i slutstriden om spritjätten.


Förra månaden stod det klart att telefonijätten Nokia efter en pitch valt att samarbeta med Carat. Därmed tappade Mediacom, som inte deltog i upphandlingen, uppdraget.

Som Dagensmedia.se tidigare berättat har också Pernod Ricard sett över sitt mediebyråsamarbete på den nordiska marknaden. I finalen stod nuvarande partnern Vizeum mot just Mediacom. Enligt uppgifter till Dagensmedia.se har den franska sprittillverkaren valt att fortsätta med Aegis-byrån.

Tillsammans investerade Pernod Ricard och Nokia knappt 130 miljoner kronor brutto bara på den svenska marknaden förra året.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.