Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Ny storkund till Ingo – vinner SEB

Publicerad: 31 Augusti 2018, 05:30
Uppdaterad: 31 Augusti 2018, 07:25

Ingos Björn Ståhl, executive creative director och Josefine Richards, creative director.

SEB tar hjälp av Ingo för att vidareutveckla och förtydliga varumärket. "Ingo visade en gedigen förståelse för varumärkesbygge", säger Ulrica Matsers, varumärkeschef.


Ämnen i artikeln:

IngoSEB

Så sent som förra veckan berättade Dagens Media att Ingo vunnit Burger King. Nu är det redan dags för nästa storkund, då man vunnit en omfattande pitch för SEB med tio inblandade byråer.

Ulrica Matsers, varumärkeschef på SEB, säger till Dagens Media att hon är glad över det stora intresset från byråerna och att man fått ta del av många spännande inspel om hur SEB som varumärke uppfattas på marknaden.

Hon berättar varför valet till slut föll på just Ingo:

– Det var flera olika parametrar som spelade in. Dels uppvisade Ingo en gedigen förståelse för varumärkesbygge och en förmåga att stärka vårt varumärke ytterligare. De har en väl genomarbetad process och förståelse och kunskap om vår verksamhet. Det i kombination med deras lokala strategi och kreativitet och breda erfarenhet och kunnande i det internationella nätverk där man ingår, var avgörande för vårt val.

Vad är det ni vill att Ingo ska hjälpa er med?

– Hela finansbranschen står inför flera spännande utmaningar i marknaden. Det arbete som vi nu vill göra med Ingo kommer bygga vidare på vår kommunikation. För oss är det viktigt att finnas för våra kunder i såväl goda som utmanande tider med att stötta deras ambitioner och det vill vi också kommunicera.

Björn Ståhl, executive creative director på Ingo, säger till Dagens Media att SEB känns som en ”stor fjäder i hatten”.

– SEB har varit ryggraden i svensk ekonomi hur länge som helst och att få chans att vara med och utveckla och förtydliga deras varumärke känner vi oss otroligt stolta över. Vi kände direkt när vi gick in i rummet att vi kom bra överens och har haft riktigt bra diskussioner.

Han ser vinsten som ett bevis på vikten av en gedigen process och affärskunskap kopplat till varumärket.

– Kombinationen av lokal strategi, hög kreativitet och vårt internationella nätverk med stor finansiell erfarenhet och muskler var avgörande.

Ingos huvuduppgift blir strategisk rådgivning och kommunikation för samtliga affärsområden inom banken, som privatmarknad, SME, Large Corp & Financial Institutions.

SEB har tidigare jobbat med King.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

IngoSEB

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.