Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Ny kund till Smicker

Publicerad: 15 April 2015, 05:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

Efter en pitch blir det Smicker som ska utveckla Miljonlotteriets kunders lojalitet.


Ämnen i artikeln:

Smicker

Då det uppkommer nya konsumentbeteenden gick Miljonprogrammet i början av förra året ut med en pitch där det sökte en byrå som kunde utveckla Miljonprogrammets kundlojalitet.

Nu blir det klart att det är Smicker som har vunnit uppdraget.

– Smicker var absolut bäst på att förstå vår ambition och våra förutsättningar. De visa också att de kan sätta sig in i och förstå hur våra kunder tänker, säger Martin Jönsson, försäljningschef på Miljonlotteriet, i ett pressmeddelande.

Andra av Smickers kunder är Volvo, Ikea och Halebop. Snart flyttar byrån också till nya lokaler.

– Det ska bli riktigt roligt att hjälpa Miljonlotteriet att komma närmare sin målgrupp, säger Henrik Hansson, projektledare och strateg på Smicker, i ett pressmeddelande.

Miljonlotteriet är en speloperatör som säljer skraplotter i butik. Lotteriets sajt tillhandahåller även lottprenumeration, bingo och lottskrap online.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Smicker

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.