Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 24 januari 2014, 05:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:50
Cannes Lions utökas med ytterligare en kategori. Därmed kan byråerna tävla i inte mindre än 17 olika discipliner.
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions 2014Det nya kategorin har namnet Product Design. Syftet är att belöna produkter och tjänster som hjälper till att kommunicera varumärkesvärden, samt ”på ett positivt sätt förbättrar människors liv”.
Kategorin ska delas in i fyra subkategorier; Consumer Goods, Wellbeing and Environmental Impact, Solution och Interface.
– Varumärkeskommunikation har blivit en så pass stor del av produktdesign att det har blivit viktigt för oss som global festival att uppmärksamma detta. Att lansera en sådan här kategori kommer också att sätta en global standard för kreativitet inom produktdesign, säger Philip Thomas, vd för Lions Festivals, i ett pressmeddelande.
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions 2014