Ny kategori i 100-wattaren

Strategisk design införs i fyra olika kategorier.

Förra året införde kommunikationstävlingen 100-wattaren fem ny kategorier och nu införs ännu en. Den nya kategorin "strategisk design" införs i fyra olika kategorier: Konsument, Företag, Ideellt och Internationellt.

– Strategisk design är en efterlängtad nyhet som både annonsörer som byråer efterfrågat. Strategisk design är mycket viktigt för framgångsrik kommunikation som fungerar och får nu Sveriges bästa tillfälle att tävla i fyra egna kategorier i 100-wattaren. Det ska bli otroligt spännande att få se alla nominerade bidrag i strategisk design som gett effekt, säger Ulf Hermansson Samell, utbildnings- och eventchef på Sveriges Annonsörer och ansvarig för 100-wattaren i ett pressmeddelande.

I de nya kategorierna kommer det att gå att tävla med exempelvis varumärkesidentitet, corporate identity och förpackningsseriedesign. Casen ska vara producerade och/eller publicerade mellan 2014-2016.

100-wattaren är öppen för bidragsinlämning från den 17 augusti och sista inlämningsdag är den 20 september. Nomineringarna offentliggörs den 20 oktober. Prisutdelningen äger rum fredagen den 25 november.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2016-06-01 09.07Uppdaterad 2016-06-01 09.22

Dela artikeln: