Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Nu har tiltrotorbolaget valt byrå

Publicerad: 4 December 2014, 11:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:20

Det blir Berntzon Bylund och Mindmakers som ska hjälpa tiltrotorbolaget Engcon att växa.


Ämnen i artikeln:

Berntzon Bylund

I februari berättade Dagens Media om Strömsundsbaserade Engcons planer på att växa utanför Norden.

Nu har bolaget valt Berntzon Bylund och Mindmakers PR, som båda ingår i BBS Group, som partner.

Målet för byrån blir att få fler europeiska bolag att utrusta sina grävmaskiner med så kallade tiltrotatorer, som ökar maskinernas effektivitet.

– Grävmaskinister eller diggers som de kallar sig själva är en påläst och yrkesskicklig målgrupp. Det handlar i hög utsträckning om små företag där kunden själv sitter vid spakarna. De är mycket stolta över sitt yrke och det sker mycket interaktion mellan dem på olika forum. Samtidigt är det en traditionell bransch där man kan göra stor skillnad med hjälp av hur man kommunicerar, säger Engcons marknadschef Sten Strömgren i ett pressmeddelande.

Berntzon Bylund kommer att hjälpa Engcon med varumärkesbygge med syftet att öka försäljningen och har redan tagit fram ett nytt kommunikationskoncept med namnet "Get more done".

Kampanjen kommer att genomföras både med traditionell annonsering, pr och eventmarknadsföring.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Berntzon Bylund

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev