Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Nu blir Anders Gerdin reklamare

Publicerad: 3 April 2013, 11:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50

Efter ett år på Grayling återvänder Anders Gerdin till Christina Saliba. Nu blir han rådgivare hos Mindmakers och Berntzon Bylund.


Ämnen i artikeln:

MindmakersBerntzon Bylund

Aftonbladets tidigare chefredaktör Anders Gerdin värvades till Weber Shandwick när Christina Saliba var byråns vd.

Sedan han slutade där har Anders Gerdin jobbat i egen verksamhet. I början av 2012 värvades han till pr-byrån Grayling.

Nu står det klart att Anders Gerdin och Christina Saliba återigen blir kollegor.

Anders Gerdin blir senior rådgivare på systerbyråerna Mindmakers PR och Berntzon Bylund, som ägs av Berntzon Bylund Saliba.

Det innebär att den före detta chefredaktören tar klivet in i reklambranschen, även om han värjer sig mot epitetet ”reklamare”.

– Nja, det vet jag inte om jag blir. Men reklam gör man även när man gör löpsedlar, så det är inte så stora avgrunder mellan journalistik och reklam trots allt, säger Anders Gerdin.

Vad är det som lockar med Mindmakers och Berntzon Bylund?

– Det är en fullkonceptsbyrå som jobbar med pr, reklam, film- och webbproduktion vilket delvis är nytt för mig. Det tycker jag är spännande.

På Mindmakers blir Anders Gerdins uppgift att stärka erbjudandet inom bland annat kriskommunikation och medieträning.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

MindmakersBerntzon Bylund

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev