Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Byråer

Nu är reklamuppropet här

2126 kommunikatörer och reklamare från hela landet samlar sig mot sexuella trakasserier i reklamuppropet #sistabriefen.


Publicerad 2017-11-28 11:02

Ämnen i artikeln:

metoo

Dela artikeln:

Uppropet kräver ett slut på sexuella trakasserier, övergrepp och sexism i reklam,- pr- och kommunikationsbranschen:

”Vi kräver trygga arbetsplatser. Till er som har inflytande, makt och möjlighet att förändra den här branschen till det bättre: Ni kommer att få ett uppdrag av oss, eller som vi säger i branschen, en brief. Det här är det viktigaste uppdraget ni någonsin kommer att få. Det är inte första gången ni blivit uppmärksammade på att något är fel. Se till att det blir den sista.”

Liksom medieuppropet #deadline har #sistabriefen enligt ett pressmeddelande fötts ur en sluten Facebookgrupp, som idag har över 6 000 medlemmar.

Samtliga #metoo-upprop

#tystnadtagning, 703 skådespelare #visjungerut, 653 sångare från opera- och konsertvärlden #medvilkenrätt, 5 965 jurister #närmusikentystnar, 1 993 artister #imaktenskorridorer, 1 319 politiker #teknisktfel: 1 139 kvinnor i teknikbranchen #deadline: 4 084 journalister #tystiklassen: 1 700 elever från grundskolan till gymnasiet #timeout: 2 290 idrottskvinnor #vardeljus: 1 382 kvinnor anställda inom Svenska kyrkan #sistaspikenikistan: 4 627 kvinnor i byggbranschen #sistabriefen: 2 126 kvinnor i reklam-, pr- och kommunikationsbranschen ­

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.