Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

NPP minskar resultatet

Publicerad: 15 juni 2009, 03:51
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:20

Reklambyrån NPP ökar sina intäkter, men lönsamheten minskar.


NPP Reklambyrå ökade sina intäkter med 13 procent mellan 2007 och 2008, från 19,5 till 22,0 miljoner kronor.

Resultatet stannade på 1,5 miljoner, jämfört med 1,9 miljoner 2007. Resultatet efter finansiella poster blev 2,0 miljoner (2,4).

Ägarna plockar ut 1,5 miljoner kronor ur bolaget. 4,5 miljoner förs över i ny räkning. Byrån hade i snitt 17 anställda under året.

I slutet av april 2009 köpte NPP 60 procent i reklambyrån Cowboy och fick därmed närvaro i fyra städer samt en ökad omsättning på cirka 11 miljoner kronor.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.