söndag5 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Norwegian väljer Garbergs

Publicerad: 14 februari 2012, 12:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33

Flygbolaget har gjort klart med en ny byrå – Garbergs.


HW

Henrik Widell


Det norska lågprisflygbolaget Norwegian har sedan en tid pitchat efter en ny reklambyrå. Nu rapporterar resume.se att det är klart att företaget byter från Volt till Garbergs.

Till dagensmedia.se säger marknadschefen Sara Camursoy:

– Garbergs har en gedigen erfarenhet att kommunicera prisvärda varumärken och samtidigt lyfta in en kvalitetsaspekt i dem. Sedan hade de många intressanta idéer som vi känner att vi kan göra udner året.

Hon fortsätter:

– Vi har pratat om kvalitet i vår kommunikation sedan maj förra året då lanserade wi-fi på planen. Mot affärssegmentet har vi pratat om vår nya flygplansflotta. Så att prata kvalitet är inget nytt i sig men vi könner att vi vill ta ett större grepp om det.

Norwegians profil som prispressare ska dock inte förändras.

– Nej, det står kvar men vi växer snabbt i Sverige och då känns det viktigt att vi ger rätt bild av oss själva.

När kan man förvänta att se det första resultatet av ert samarbete med Garbergs?

– Någonstans i slutet av Q1.

Norwegian investerade förra året 37 miljoner kronor brutto i medieköp, enligt Sifo reklammätningar.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev