Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 30 januari 2014, 07:28
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:49
Flygbolaget Norwegian ska inleda en byråpitch om en global reklambyrå.
Ämnen i artikeln:
NorwegianDet är tidningen Kampanje som skriver att flygbolaget Norwegian har sagt upp alla existerande reklambyråavtal för att hitta en ny global partner.
I vår väntas flygbolaget gå ut i en byråpitch, vilket innebär att Garbergs, som är Norwegians reklambyrå i Sverige riskerar att tappa uppdraget.
– Vi träffar nu flera byråer från de största marknaderna – Storbritannien, Finland, Sverige, Danmark och Norge. Vi måste titta på vem som har storlek nog att hantera detta, både strategiskt och på operativ produktionsnivå, där vi har ett väldigt stort behov i många länder, säger Norwegians internationella marknadsdirektör Stine Steffensen Børke till Kampanje.
Ylva Larsson
Ämnen i artikeln:
Norwegian