Norsk kund till Brindfors

Lowe Brindfors och systerbyråerna Golin Harris och IUM ska hädanefter sköta kommunikationen för Norges Sjömatråd. Tillsammans ska de få svenskarna att äta mer norsk fisk.

Norges Sjömatråd är den norska fiskenäringens egen marknadsorganisation. Pitchen inleddes redan i oktober och uppdraget drar igång i januari.

– Vi sökte efter en byrå med vass och bred kompetens där vi kunde få alla kommunikationstjänster under ett och samma tak. Hos Lowe Brindfors får vi inte bara det utan även en strategisk och kreativ partner som kan hantera alla kanaler. Det känns fantastiskt kul att börja jobba med teamet som visat ett stort engagemang för vår utmaning i att få svenskarna att äta ännu mera norsk fisk, säger Line Kjelstrup, Sverigechef på Norges Sjömatråd, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2012-12-17 12.28Uppdaterad 2015-12-06 14.00

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: