Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Nordea väljer DDB

Publicerad: 12 Maj 2010, 09:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

DDB tar över som Nordeas nordiska kreavtiva partner. Samtidigt blir Creuna bankens digitala byrå.


Nordea drog igång upphandlingen i höstas då den tidigare partnern, norska Try, inledde ett samarbete med en konkurrent. Sedan dess har banken jobbat en del med WW/TBWA.

Nu är pitchen avgjord - och valet föll på två byråer. DDB Stockholm blir bankens kreativa partner medan Creuna ska stå för det digitala. Aktörerna har tecknat ett treårigt avtal.

- Avtalet med DDB och Creuna banar väg för ett strategiskt partnerskap och även för konsekvens i kommunikationen. Vi är övertygade om att DBB och Creuna kan förse oss med kraftfulla och hållbara kreativa lösningar, säger Claes Tell, marknadsdirektör i Sverige, i ett pressmeddelande.

Enligt tidigare uppgifter i media är uppdraget värt runt 12 miljoner kronor i byråintäkt.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.