Nordea till Klintberg Niléhn

2012-11-23 09:49 Kristin Djerf  

Nystartade förlaget Klintberg Niléhn kammar hem sitt andra stora uppdrag.

Det är Nordea som väljer att låta Klintberg Niléhn ta över bankens kundtidning Private Banking Magazine.

– Vi vill utveckla vår befintliga tidning och då hade Klintberg Nihlén det mest intressanta erbjudandet. De står för ett kreativt nytänk som känns modernt och spännande och som passar för vårt varumärke och våra kunder, säger Anders Scherlund, chef för Nordea Private Banking Sverige, i ett pressmeddelande.

Bankens tidning nylanseras i mars nästa år med ny form och ny redaktionellt koncept. Tidningen, som tidigare har gjorts internt av Nordea, kommer även för första gången vara öppen för annonsörer.

I dag kommer tidningen ut fyra gånger per år, i 12 000 exemplar.

Kundtidningsförlaget Klintberg Niléhn startades efter sommaren av Plaza Magazines tidigare chefredaktör Elin af Klintberg och Residences Mårten Niléhn. Tidigare i veckan presenterade förlaget sin första kund – L'Oréals kundtidning Closeup.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt