Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Nord DDB rekryterar två

Publicerad: 10 April 2018, 06:43
Uppdaterad: 10 April 2018, 07:03

Susanne Johansson och Johan Rynell rekryteras till Nord DDB.

Susanne Johansson ska utveckla Nord DDB:s pr-erbjudande och Johan Rynell blir ansvarig för insiktsavdelning.


Ämnen i artikeln:

Nord DDB

Byrån Nord DDB rekryterar två nya medarbetare: Johan Rynell och Susanne Johansson.

Susanne Johansson går in som pr-chef och har tidigare arbetat som pr-strateg på Golin och Brindfors. Hon har även varit ansvarig för Edelman Stockholms konsument- och marknadserbjudande. I samband med att Susanne Johansson går in som pr-chef kommer Nord DDB satsa på att bygga ut sitt pr-erbjudande.

Johan Rynell kommer närmast från Edelman Deportivo där han startade upp och ansvarade för planning-erbjudande. Tidigare har han även varit planner för TBWA, Storåkers McCann och Edelman Stockholm. Nu går han in i den nya rollen som chef för kulturella insikter.Tillsammans med Elias Betinakis och Anna Olivemark har han ett delat ansvar över avdelningen för kulturella instikter på 13 personer.

– Det är extremt kul att Johan och Susanne börjar hos oss. Johan har en unik strategisk skalle som är otroligt kreativt driven. Jag är övertygad om att vi behöver fler planners som verkligen bottnar i pop-kultur och vad som är viktigt för människor, snarare än att ägna sig åt ”varumärkes-arkeologi”, säger Andreas Dahlqvist, chief creative officer på Nord DDB och fortsätter:

– Susanne står för en väldigt viktig bit för att få våra idéer att flyga, på samma sätt som att vi traditionellt sätt börjat i en medieplan nu måste ha en pr- och sociala medieplan för hur idéerna ska få fotfäste.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Nord DDB

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.