Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Noll vinstchanser för Sverige i Creative Effectiveness

Publicerad: 21 Juni 2018, 07:42
Uppdaterad: 21 Juni 2018, 07:42

CANNES LIONS 2018. Ingen chans på vinst för Sveriges del i kategorin.


Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Idag torsdag presenteras de sista nominerade bidragen i kategorierna Sustainable Development Goals och Creative Effectiveness.

De svenska byråerna kammar noll nomineringar i kategorin Creative Effectiveness. Så här långt in på reklamtävlingen går det att konstatera att det är ett skralt år för Sveriges del i år.

Hittills har de svenska byråerna bara kammat hem tre guldlejon, två silver och ett brons.

Åkestam Holst och Great Works med "The humanium metal initiative" för IM har en vinstchans i Sustainable Development Goals när dagens nomineringar presenterades.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev