Noll vinstchanser för Sverige i Creative Effectiveness

2018-06-21 09:42  

CANNES LIONS 2018. Ingen chans på vinst för Sveriges del i kategorin.

Idag torsdag presenteras de sista nominerade bidragen i kategorierna Sustainable Development Goals och Creative Effectiveness.

De svenska byråerna kammar noll nomineringar i kategorin Creative Effectiveness. Så här långt in på reklamtävlingen går det att konstatera att det är ett skralt år för Sveriges del i år.

Hittills har de svenska byråerna bara kammat hem tre guldlejon, två silver och ett brons.

Åkestam Holst och Great Works med "The humanium metal initiative" för IM har en vinstchans i Sustainable Development Goals när dagens nomineringar presenterades.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt